Kalite
Yayın Tarihi | 09 July 2024, Tuesday


Yüksekokul Kalite Komisyonunun Görev ve Sorumlulukları
(1) Yüksekokul stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile ilgili kurumun iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, kurumsal göstergeleri tespit etmek ve bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek ve bu çalışmaları yüksekokul yönetim onayına sunmak,
(2) İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık kurumsal değerlendirme raporunu hazırlamak ve senatoya sunmak, onaylanan yıllık kurumsal değerlendirme raporunu Üniversite’nin internet sayfasında kamuoyuna duyurmak,
(3) Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği vermek,
(4) Her yıl periyodik olarak, bir sonraki takvim yılı başına kadar, kendi yıllık iç değerlendirme raporunu, periyodik gözden geçirme sonuçlarını dikkate alarak, bir sonraki takvim yılı için iş takvimini, iyileştirme eylem planlarını oluşturmak ve yürütmek,
(5) Çalışmalarında ve raporlamalarında yüksekokul düzeyinde standardı sağlamak için bölümlerden gelen verileri raporlaştırmak,
(6) İç ve dış değerlendirme raporlarında ortaya çıkan ve iyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili iyileştirme çalışmaları yapmaktır.
Bucak Sağlık Yüksekokulu Kalite Sunumu
06.02.2023 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı
15.01. 2021 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı
19.09.2022 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı
20.02. 2021 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı
21.11. 2022 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı
11.10.2024 tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı
23.10.2024 tarihli Birim Kalite Kurulu Toplantısı
Kalite Odaklı Organizasyon Şeması
Yüksekokul Kalite Güvence Sistemi PUKÖ Döngüsü
Yüksekokul Yönetim Kurulunun Toplanması ve Kararlar
Yüksekokul Kurulunun Toplanması ve Kararları
Yüksekokul Yönetim Kuruluna Temsilci Üye Seçimi İş Akış Şeması
Yüksekokul Kuruluna Temsilci Üye Seçilmesi İş Akış Şeması
Bölüm Başkanı Ataması İş Akış Şeması
Öğretim Üyesi Görev Süresi Uzatımı İşlemleri İş Akış
Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi Görev Süresi Uzatımı İşlemleri İş Akış Şeması
Ders Görevlendirmeleri İş Akış Şeması
Öğretim Planlarının ve Ders İçeriklerinin Güncellenmesi İş Akış Şeması
Taşınır Çıkış İşlemleri İş Akış Şeması
39. Madde İle Görevlendirme İş Akış Şeması
Araştırma Görevlileri Süre Uzatma İşlemleri İş Akış Şeması
Burs İşlemleri İş Akış Şeması
Ders Muafiyeti ve İntibak İşlemleri İş Akış Şeması
Ders Seçme ve Danışman Atama İşlemleri İş Akış Şeması
Disiplin İşlemleri İş Akış Şeması
Doktor Öğretim Üyesi Alım İşlemleri İş Akış Şeması
EBYS Üzerinden Gelen Evrak İşlemleri İş Akış Şeması
Ek Ders İşlemleri İş Akış Şeması
Görevden Ayrılma İşlemleri İş Akış Şeması
Göreve Başlama İşlemleri İş Akış Şeması
İsteğe Bağlı Staj Yapan Öğrencilerin Sigorta İşlemleri İş Akış Şeması
Kurum ve Şahıslardan Gelen Evrak İşlemleri İş Akış Şeması
Maaş Ödeme İşlemleri İş Akış Şeması
Ödenek Talebi İşlemleri İş Akış Şeması
Öğrenci Temsilcisi Seçimi İşlemleri İş Akış Şeması
Sağlık İzni İşlemleri İş Akış Şeması
Mazeret Sınavı İşlemleri İş Akış Şeması
Mezuniyet İşlemleri İş Akış Şeması
Müdür Görev Tanımları
Müdür Yardımcısı(İdari-Mali İşler, Personel) Görev Tanımı
Müdür Yardımcısı (Eğitim-Öğretim) Görev Tanımı
Yüksekokul Sekreteri Görev Tanımı
Bölüm Başkanı Görev Tanımı
Anabilim Dalı Başkanı Görev Tanımı
Öğretim Elemanları Görev Tanımı
Müdür Sekreteri Görev Tanımı
Öğrenci İşleri Görev Tanımı
Personel İşleri Görev Tanımı
Yazı İşleri Görev Tanımı
Mali İşler, Satın Alma, Taşınır Personeli Görev Tanımı
Teknik Hizmetler ve Temizlik Hizmetleri Personel Görev Tanımı







Birim Danışma Kurulu Toplantı Tutanağı
Birim Danışma Kurulu Toplantı Tutanağı
Dosya Açıklama
Yüksekokulumuz kalite güvencesi sistemi kapsamında, Üniversitemizin 2022-2026 Stratejik Planı ile uyumlu olarak insan kaynaklarının, fiziki mekânların ve eğitim ortamlarının yüksekokul misyonumuzu ve vizyonumuzu gerçekleştirmeye yönelik verimli ve etkili bir şekilde kullanımını hedeflemektedir.
Yüksekokulumuzda kalite güvencesi sistemiyle ilgili çalışmalar, Üniversitemiz https://kalite.mehmetakif.edu.tr adresinde belirtilen hedeflere uyumlu olarak, Anabilim Dalı Başkanlarımız, Kurul-Koordinatörlüklerimiz ve Birim Kalite Komisyonumuz tarafından eş güdümlü olarak yürütülmektedir. Kalite güvence sistemi kapsamında fakültemiz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim faaliyetleri dönemlik öğrenci geri bildirimleriyle değerlendirilmekte ve bu değerlendirme sonuçları kapsamında kalitenin arttırılmasına ilişkin konular gözden geçirilmektedir. Üniversitemizin yıl içerisinde gönderdiği bölüm-birim değerlendirmeleri de ayrıca Anabilim Dalı Başkanlıklarımız tarafından değerlendirilmektedir.
Öğrencilerimiz, ÖDEMER (Öğrenci Destek Merkezi) aracılığıyla taleplerini ve şikâyetlerini bize ulaştırabilmektedir (ÖDEMER). Yüksekokulumuz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim süreçlerine ilişkin faaliyetleri Uzaktan Eğitim Merkezi aracılığıyla kontrol edilmektedir. UZEM’den sorumlu birim yetkililerimiz, eğitim ve öğretim kalitesini olumlu etkileyecek uygulamalar veya süreçte eğitimde yaşanan aksaklıklar olması durumunda, fakültemiz akademik personelinin tamamının üye olduğu sosyal ağ grubundan anlık bilgilendirmekte ve gerekli destek sağlamaktadır.
Yüksekokulumuz yapmış olduğu ulusal ve uluslararası protokoller aracılığıyla öğrenci öğrenim hareketliliğine katkı sağlamaktadır. Erasmus+ ve Mevlana anlaşmaları gereği öğrencilerimiz farklı ülkelerde eğitim öğretim görme imkanına sahip olmakta ve kendilerini küresel anlamda geliştirmektedirler.
Ayrıntılı bilgi için; https://iro.mehmetakif.edu.tr/
Diploma Eki
Yüksekokulumuz akademik birimlerinde yürütülen lisans programlarının eğitim ve öğretim amaçları ve program çıktıları “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” içerisinde değerlendirilmekte ve ayrıca alana özgü yeterlilikler de göz önünde bulundurulmaktadır. Eğitim öğretim programları, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi” kapsamında geliştirilmiş olan TYYÇ ile belirlenen hedeflere göre yapılmaktadır. Örneğin; ders kredileri, “Türkiye Yükseköğretim Yeterlikleri Çerçevesi'nde belirlenen ve program bazında öngörülen bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükü esas alınarak kredilendirilmekte ve eğitim öğretim programları, dönem başına 30 AKTS olarak uygulanmaktadır. Lisans programlarının bulunduğu akademik birimler hakkında detaylı bilgiye https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ulaşılmaktadır. Programların TYYÇ ilişkisine https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ulaşılabilmektedir.
Yüksekokulumuzda yürütülen eğitim ve öğretim faaliyetlerinde öğrenci iş yüküne dayalı tasarım, YÖKAK ve AKTS dikkate alınarak belirlenmektedir. Yüksekokulumuzda AKTS hesaplanmasında, 30 AKTS 1 yarıyıllık iş yüküne, 60 AKTS 1 yıllık iş yüküne, 1 AKTS = 25–30 saatlik iş yüküne karşılık gelmektedir. Programların eğitim amaçları ve program çıktıları öğrenim sürecinde öğrencinin program çıktılarına dayalı öğreneceklerini ölçülebilir biçimde sunmak üzere planlanmaktadır. Öğrenci iş yükünün belirlenmesinde öğrencinin hedeflenen öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek için dersle ilgili olarak yaptığı derslik içi ve derslik dışı çalışmalar ve sınavlar dikkate alınmaktadır. İş yükü üzerinden belirlenen AKTS’ler kamuoyuna açık olarak üniversitemiz resmi web sayfasında yer alan “AKTS Bilgi Paketi” adı altında, https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinde Yüksekokulumuzun akademik birimlerine ait alt başlıklarda duyurulmaktadır.
Yüksekokulumuz tüm akademik birimlerinde Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) çalışmaları devam etmektedir (https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/).
Dosya Açıklama
Yüksekokulumuzda yapılan etkinliklere yüksekokulumuzun resmi instagram hesabından ulaşabilirsiniz.