KBYS
Kalite Politikamız
Birim Kalite Komisyonu
Birim Kalite Komisyonu Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sabrİye UÇAN YAMAÇ
Başkan
mail
suyamac@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 82 53
abs
ABS Profili
Dr. Öğr. Üyesi Endam ÇETİNKAYA AK
mail
ecetinkaya@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8271
abs
ABS Profili
Dr. Öğr. Üyesi Hatice CEYLAN
mail
hceylan@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8276
abs
ABS Profili
Dr. Öğr. Üyesi Sevgi ASLAN BAYSAL
mail
sevgiaslan@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8268
abs
ABS Profili
Öğr. Gör. Dr. Ali Nedim YAŞITLI
mail
anyasitli@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8269
abs
ABS Profili
Arş. Gör. Yağmur AYDIN ARIKAN
mail
yaydin@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 82 64
abs
ABS Profili
Arş .Gör. Selver BULUT
mail
sbulut@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8261
abs
ABS Profili
Arş. Gör. İzel Aycan ORAKÇI
mail
aorakci@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 82 50
abs
ABS Profili
Bünyamin SAVAŞ
mail
bunyaminsavas@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8255
abs
ABS Profili
Deniz MUTLU
Öğrenci Temsilcisi
mail
@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 82 50
abs
ABS Profili
Birim Kalite Komisyonu Üyelerinin Görevleri

Yüksekokul Kalite Komisyonunun Görev ve Sorumlulukları

(1) Yüksekokul stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile ilgili kurumun iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, kurumsal göstergeleri tespit etmek ve bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek ve bu çalışmaları yüksekokul yönetim onayına sunmak,
(2) İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık kurumsal değerlendirme raporunu hazırlamak ve senatoya sunmak, onaylanan yıllık kurumsal değerlendirme raporunu Üniversite’nin internet sayfasında kamuoyuna duyurmak,
(3) Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği vermek,
(4) Her yıl periyodik olarak, bir sonraki takvim yılı başına kadar, kendi yıllık iç değerlendirme raporunu, periyodik gözden geçirme sonuçlarını dikkate alarak, bir sonraki takvim yılı için iş takvimini, iyileştirme eylem planlarını oluşturmak ve yürütmek,
(5) Çalışmalarında ve raporlamalarında yüksekokul düzeyinde standardı sağlamak için bölümlerden gelen verileri raporlaştırmak,
(6) İç ve dış değerlendirme raporlarında ortaya çıkan ve iyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili iyileştirme çalışmaları yapmaktır.

Mevzuat

Bucak Sağlık Yüksekokulu Birim Kalite Komisyon Toplantıları

Bucak Sağlık Yüksekokulu Kalite Sunumu

06.02.2023 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı

15.01. 2021 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı

19.09.2022 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı

20.02. 2021 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı

21.11. 2022 Tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı

11.10.2024 tarihli Birim Kalite Komisyonu Toplantısı

23.10.2024 tarihli Birim Kalite Kurulu Toplantısı

Kalite Yönetim Sistemi Döngüsü

Kalite Odaklı Organizasyon Şeması

Yüksekokul Kalite Güvence Sistemi PUKÖ Döngüsü

Yüksekokul Kalite Güvence Sistemi PUKÖ Döngüsü

İş Akış Şemaları ve Görev Tanımları
İş Akış Şemaları

Yüksekokul Yönetim Kurulunun Toplanması ve Kararlar

Yüksekokul Kurulunun Toplanması ve Kararları

Yüksekokul Yönetim Kuruluna Temsilci Üye Seçimi İş Akış Şeması

Yüksekokul Kuruluna Temsilci Üye Seçilmesi İş Akış Şeması

Bölüm Başkanı Ataması İş Akış Şeması

Öğretim Üyesi Görev Süresi Uzatımı İşlemleri İş Akış

Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi Görev Süresi Uzatımı İşlemleri İş Akış Şeması

Ders Görevlendirmeleri İş Akış Şeması

Öğretim Planlarının ve Ders İçeriklerinin Güncellenmesi İş Akış Şeması

Taşınır Çıkış İşlemleri İş Akış Şeması

39. Madde İle Görevlendirme İş Akış Şeması

Araştırma Görevlileri Süre Uzatma İşlemleri İş Akış Şeması

Burs İşlemleri İş Akış Şeması

Ders Muafiyeti ve İntibak İşlemleri İş Akış Şeması

Ders Seçme ve Danışman Atama İşlemleri İş Akış Şeması

Disiplin İşlemleri İş Akış Şeması

Doktor Öğretim Üyesi Alım İşlemleri İş Akış Şeması

EBYS Üzerinden Gelen Evrak İşlemleri İş Akış Şeması

Ek Ders İşlemleri İş Akış Şeması

Görevden Ayrılma İşlemleri İş Akış Şeması

Göreve Başlama İşlemleri İş Akış Şeması

İsteğe Bağlı Staj Yapan Öğrencilerin Sigorta İşlemleri İş Akış Şeması

Kurum ve Şahıslardan Gelen Evrak İşlemleri İş Akış Şeması

Maaş Ödeme İşlemleri İş Akış Şeması

Ödenek Talebi İşlemleri İş Akış Şeması

Öğrenci Temsilcisi Seçimi İşlemleri İş Akış Şeması

Sağlık İzni İşlemleri İş Akış Şeması

Mazeret Sınavı İşlemleri İş Akış Şeması

Mezuniyet İşlemleri İş Akış Şeması

Görev Tanımları

Müdür Görev Tanımları

Müdür Yardımcısı(İdari-Mali İşler, Personel) Görev Tanımı

Müdür Yardımcısı (Eğitim-Öğretim) Görev Tanımı

Yüksekokul Sekreteri Görev Tanımı

Bölüm Başkanı Görev Tanımı

Anabilim Dalı Başkanı Görev Tanımı

Öğretim Elemanları Görev Tanımı

Müdür Sekreteri Görev Tanımı

Öğrenci İşleri Görev Tanımı

Personel İşleri Görev Tanımı

Yazı İşleri Görev Tanımı

Mali İşler, Satın Alma, Taşınır Personeli Görev Tanımı

Teknik Hizmetler ve Temizlik Hizmetleri Personel Görev Tanımı

Kurul, Koordinatörler ve Komisyonlar
Birim Danışma Kurulu
Doç. Dr. Nazife BAKIR
Başkan
mail
nbakir@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8250
abs
ABS Profili
Prof. Dr. M. Zeki YILDIRIM
mail
mzyildirimu@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 213 233 12 60
abs
ABS Profili
Doç. Dr. Soner DÖNMEZ
mail
sdonmez@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8262
abs
ABS Profili
Doç. Dr. Sibel ŞENTÜRK
mail
sibelsenturk@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8275
abs
ABS Profili
Dr. Öğr. Üyesi Sabriye UÇAN YAMAÇ
mail
suyamac@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8277
abs
ABS Profili
Bünyamin SAVAŞ
Yüksekokul Sekreteri
mail
bunyaminsavas@mehmetakif.edu.tr
phone
+90 248 213 8255
abs
ABS Profili
Uzm. Dr. Bilal TANRITANIR
İnşaat Müh. Mustafa KART
Deniz MUTLU
Öğrenci Temsilcisi
Hülya GÜMÜŞ
Bucak Belediye Başkanı
Hakan CAMCIOĞLU
Bucak İlçe Milli Eğitim Müdürü
Yasemin ERK
Bucak İlçe Sağlık Müdürü
Birim Danışma Kurulu Toplantı Tutanağı

Birim Danışma Kurulu Toplantı Tutanağı

Birim Danışma Kurulu Toplantı Tutanağı

Öğrenci Kalite Kurulu
Öğrenci Kalite Kurulu Üyeleri
Öğrenci Kalite Kurulu Yönergesi

Dosya Açıklama

Kalite Güvence Sistemi
Stratejik Amaçlar

Yüksekokulumuz kalite güvencesi sistemi kapsamında, Üniversitemizin 2022-2026 Stratejik Planı ile uyumlu olarak insan kaynaklarının, fiziki mekânların ve eğitim ortamlarının yüksekokul misyonumuzu ve vizyonumuzu gerçekleştirmeye yönelik verimli ve etkili bir şekilde kullanımını hedeflemektedir.

İç Kalite Güvencesi

Yüksekokulumuzda kalite güvencesi sistemiyle ilgili çalışmalar, Üniversitemiz https://kalite.mehmetakif.edu.tr adresinde belirtilen hedeflere uyumlu olarak, Anabilim Dalı Başkanlarımız, Kurul-Koordinatörlüklerimiz ve Birim Kalite Komisyonumuz tarafından eş güdümlü olarak yürütülmektedir. Kalite güvence sistemi kapsamında fakültemiz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim faaliyetleri dönemlik öğrenci geri bildirimleriyle değerlendirilmekte ve bu değerlendirme sonuçları kapsamında kalitenin arttırılmasına ilişkin konular gözden geçirilmektedir. Üniversitemizin yıl içerisinde gönderdiği bölüm-birim değerlendirmeleri de ayrıca Anabilim Dalı Başkanlıklarımız tarafından değerlendirilmektedir.

Öğrencilerimiz,  ÖDEMER (Öğrenci Destek Merkezi) aracılığıyla taleplerini ve şikâyetlerini bize ulaştırabilmektedir (ÖDEMER). Yüksekokulumuz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim süreçlerine ilişkin faaliyetleri Uzaktan Eğitim Merkezi aracılığıyla kontrol edilmektedir. UZEM’den sorumlu birim yetkililerimiz, eğitim ve öğretim kalitesini olumlu etkileyecek uygulamalar veya süreçte eğitimde yaşanan aksaklıklar olması durumunda, fakültemiz akademik personelinin tamamının üye olduğu sosyal ağ grubundan anlık bilgilendirmekte ve gerekli destek sağlamaktadır.

Uluslararasılaşma
Anlaşmalarımız

Yüksekokulumuz yapmış olduğu ulusal ve uluslararası protokoller aracılığıyla öğrenci öğrenim hareketliliğine katkı sağlamaktadır. Erasmus+ ve Mevlana anlaşmaları gereği öğrencilerimiz farklı ülkelerde eğitim öğretim görme imkanına sahip olmakta ve kendilerini küresel anlamda geliştirmektedirler. 

Ayrıntılı bilgi için; https://iro.mehmetakif.edu.tr/ 

Diploma Eki
Diploma Eki (380Kb)

Diploma Eki

AKTS

Yüksekokulumuz akademik birimlerinde yürütülen lisans programlarının eğitim ve öğretim amaçları ve program çıktıları “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” içerisinde değerlendirilmekte ve ayrıca alana özgü yeterlilikler de göz önünde bulundurulmaktadır. Eğitim öğretim programları, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi” kapsamında geliştirilmiş olan TYYÇ ile belirlenen hedeflere göre yapılmaktadır. Örneğin; ders kredileri, “Türkiye Yükseköğretim Yeterlikleri Çerçevesi'nde belirlenen ve program bazında öngörülen bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükü esas alınarak kredilendirilmekte ve eğitim öğretim programları, dönem başına 30 AKTS olarak uygulanmaktadır. Lisans programlarının bulunduğu akademik birimler hakkında detaylı bilgiye https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ulaşılmaktadır.  Programların TYYÇ ilişkisine https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ulaşılabilmektedir.

 

Yüksekokulumuzda yürütülen eğitim ve öğretim faaliyetlerinde öğrenci iş yüküne dayalı tasarım, YÖKAK ve AKTS dikkate alınarak belirlenmektedir. Yüksekokulumuzda AKTS hesaplanmasında, 30 AKTS 1 yarıyıllık iş yüküne, 60 AKTS 1 yıllık iş yüküne, 1 AKTS = 25–30 saatlik iş yüküne karşılık gelmektedir. Programların eğitim amaçları ve program çıktıları öğrenim sürecinde öğrencinin program çıktılarına dayalı öğreneceklerini ölçülebilir biçimde sunmak üzere planlanmaktadır. Öğrenci iş yükünün belirlenmesinde öğrencinin hedeflenen öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek için dersle ilgili olarak yaptığı derslik içi ve derslik dışı çalışmalar ve sınavlar dikkate alınmaktadır. İş yükü üzerinden belirlenen AKTS’ler kamuoyuna açık olarak üniversitemiz resmi web sayfasında yer alan “AKTS Bilgi Paketi” adı altında, https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinde Yüksekokulumuzun akademik birimlerine ait alt başlıklarda duyurulmaktadır. 

 

Yüksekokulumuz tüm akademik birimlerinde Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) çalışmaları devam etmektedir (https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/). 

Kalite Formları
Kalite Yönetim Takvimi

Dosya Açıklama

Bölüm Performans Karne Göstergesi
Toplantı Tutanağı Formu

Dosya Açıklama

Dosya Açıklama

Diğer Formlar
Planlar ve Raporlar

Dosya Açıklama

Dosya Açıklama

Dosya Açıklama

Dosya Açıklama

Dosya Açıklama

Dosya Açıklama

Kurum içi Faaliyetler
İş Birliği Protokolleri
Faaliyetler ve Etkinlikler

Yüksekokulumuzda yapılan etkinliklere yüksekokulumuzun resmi instagram hesabından ulaşabilirsiniz. 

Mezunlarla İlişkiler

Dosya Açıklama

Dosya Açıklama